2012 yılında yayınlanan İş Sağlığı ve Güvenliği Yasası ile birlikte işyerlerinde eğitim tasarımları daha da önemli hale geldi. Eski yaklaşımlar ve teorik bilgilerle oluşturulmuş eğitimlerde İş Sağlığı ve İşçi Sağlığı kavramları birbirine karıştırılmakta, sürekli meydana gelmiş olan kayıplı olaylarının olumsuz sonuçları üzerinde sohbeti hedefleyen ve kuralcı anlatımların yeraldığı statik bilgiler aktarılmaktaydı.

Modern İş Sağlığı ve Güvenliği yaklaşımıyla her alanda olduğu gibi çalışan eğitimlerinde de 'tehlikelerin anlaşılması', 'risklerin kaynağında önlenmesi' ve 'evrensel sebep-sonuç' ilişkisinin uluslararası iyi uygulamalarla birleştirilerek aktarılması ihtiyacı oluştu. Genel olarak İş Sağlığı ve Güvenliği işyeri eğitim tasarımlarında aşağıdaki dört önemli alan bulunmakta:

  1. İşe Giriş ya da İşe Uyum (oryantasyon eğitimleri),
  2. Temel Seviye ve İler Seviye İSG Eğitimleri (yasalarda ve uluslararası iyi uygulamalarda görülen konular)
  3. Mesleki Eğitimlerin ve Belgelendirme Sonrası Meslek Sahiplerinin işyeri içindeki Tazeleme Eğitimleri
  4. Acil Durum Yönetimi ve Diğer Özel Eğitimler (kişisel farkındalık eğitimleri de dahil olmak üzere)

is_sagligi_ve_guvenligiDönüşen Adam uzun süredir yukarıdaki eğitim konularında önemli eğitim ve danışmanlık projelerinde yeraldı. Bir çözüm ortağı olarak gerek 'Eğitim İhtiyaç Analizi' gerek 'Eğitim Tasarımı' gerekse tasarlanmış eğitimlerin ne şekilde aktarılması gerektiği konusunda faaliyetler yürüttü. Önemli çalışmalar arasında LPG, Yiyecek-İçecek ve Telekomünikasyon iş kollarında eğitim veritabanı oluşturmak ve eğitimlerin hedef grupların ihtiyacına yönelik olarak özel tasarımlarında başarılı çalışmalar yürüttü. Eğitim tasarımlarımda da özellikle 4 önemli kritik özellik öne çıkmaktadır:

i) Kurumun / Organizasyonun mevcut eğitim veritabanının incelenmesi (ulusal ve uluslararası bilgi kaynakları, çok uluslu şirketlerin Merkez'lerinden gelen bilgilerin derlenmesi, Global Gereklilikler ve Ulusal / Yerel Gereklilikler)

ii) Yeni İSG Yasası ve ilgili yasal düzenlemeler ışığında yeni konuların seçilmesi / eklenmesi veya güncel olan yani varolan eğitim malzemeleri ile entegre edilmesi

iii) Eğitim tasarımları sonrası atölye çalışmaları ile eğitim malzemelerinin değerlendirilmesi ve gerekli uyarlamaların yeniden yapılması

iv) Eğitim sonrası uygulanacak değerlendirme çalışmalarının ? sınavlar da dahil olmak üzere yine yasal gereklilikler ışığında tasarlanması

Bütün bu adımlar bir Uzmanlık Çalışması şeklinde yürütülmektedir. 12 yıldır İSG ve Çevre konularında eğitim deneyimlerini, eğitim veritabanı geliştirme projeleriyle birleştiren Dönüşen Adam birçok konuda olduğu gibi Eğitim İçerik Danışmanlığında da özel çözümler üretmeye devam ediyor.